Śpiewać każdy może… – „MARIONETTO”

MARIONETTO マリオネット „MARIONETTO”

ROLLY i Dziewczęta Rozpaczy

Zoku sayonara zetsubō sensei

Zoku sayonara zetsubou sensei - ROLLY & Zetsubou shoujo-tachi - MARIONETTO

Posłuchaj...

MARIONETTO
„Marionetka”

(kyun kyunkyunkyun…)[1]


MARIONETTO (MARIONETTO)

Marionetka (Marionetka)
Teacher’s pet (Teacher’s pet)
Pupilek nauczyciela (
Pupilek nauczyciela)


MARIONETTO (MARIONETTO)
Marionetka (Marionetka)
sensei no PETTO
Pupilek nauczyciela

boku wa MARIONETTO (MARIONETTO)
Jestem marionetką (Marionetka)
Teacher’s pet (Teacher’s pet)
Pupilkiem nauczyciela (Pupilek nauczyciela)

MARIONETTO (MARIONETTO)
Marionetka (Marionetka)
sensei no PETTO
Pupilek nauczyciela

boku wa MARIONETTO
Jestem marionetką
boku wa ROMIO
Jestem Romeem
kimi wa JYURIETTO
Ty jesteś Julią

sensei no PETTO
Pupilek nauczyciela
sensei no PETTO
Pupilek nauczyciela

zenmai-jikake no GURAN GINYORU
Nakręcany mechaniczny Grand Guignol
itoshiki omoi wa VAIORETTO
Dusza barwy fioletu
[2]
kokoro no jiyū o ubawarechau
Wolność serca zostaje skradziona

etsuraku shugi na no ne~n
To epikureizm, czyż nie?

sensei no PETTO
Pupilek nauczyciela
sensei no PETTO
Pupilek nauczyciela
sensei no PETTO
Pupilek nauczyciela
sensei no PETTO
Pupilek nauczyciela

(kyun kyunkyunkyun…)

MARIONETTO (MARIONETTO)
Marionetka (Marionetka)
Teacher’s pet (Teacher’s pet)
Pupilek nauczyciela (
Pupilek nauczyciela)


MARIONETTO (MARIONETTO)
Marionetka (Marionetka)
sensei wa PETTO[3]
Nauczyciel jest pupilkiem

boku wa MARIONETTO (MARIONETTO)
Jestem marionetką (Marionetka)
Teacher’s pet (Teacher’s pet)
Pupilkiem nauczyciela (Pupilek nauczyciela)

MARIONETTO (MARIONETTO)
Marionetka (Marionetka)
sensei wa PETTO
Nauczyciel jest pupilkiem

boku wa MARIONETTO
Jestem marionetką
boku wa ONABETTO
Jestem wahadełkiem
[4]
boku wa MARIONETTO
Jestem marionetką

sensei wa PETTO
Nauczyciel jest pupilkiem
sensei mo PETTO
Nauczyciel też jest pupilkiem

zenmai-jikake no GURAN GINYORU
Nakręcany mechaniczny Grand Guignol
itoshiki omoi wa VAIORETTO
Dusza barwy fioletu
hoshigari ningyou GURAN GINYORU
Kukiełkowy Grand Guignol porządania
afureru omoi wa VAIORNSU
Dusza przepełniona przemocą

kokoro no jiyū o ubawarechau
Wolność serca zostaje skradziona

zetsubōteki na no ne~n
To rozpaczliwe, czyż nie?

zetsubōteki na no ne~n
To rozpaczliwe, czyż nie?

sensei no PETTO
Pupilek nauczyciela
sensei no BETTO
Pewniak nauczyciela
sensei no PETTO

Pupilek nauczyciela
sensei no BETTO
Pewniak nauczyciela

(kyun kyunkyunkyun…)

***

[1] – kyun oznacza dosłownie „(tak, że) aż dech zapiera”.
[2] – fiolet w malarstwie chińskim symbolizuje harmonię wszechświata. Nie jestem pewny, czy o tym poeta myślał, ale innego wytłumaczenia nie znalazłem.
[3] – W dołączonym do płyty zetsubō daisatsuki tekście, w tym wersie i kawałek dalej pojawia się jeszcze „sensei no PETTO„, mimo, że w piosence wyraźnie słychać „sensei wa PETTO„. Ostatecznie zdecydowałem się zamieścić wersję „zaśpiewaną”, bo to w końcu „Śpiewnik”.
[4] – słowo „navette” pochodzi z francuskiego i dosłownie oznacza „wahadłowiec”. W języku polskim jednak (w przeciwieństwie do francuskiego i angielskiego) słowo to nie jest używane na określenie pojazdu, który kursuje w tę i z powrotem na tej samej trasie, najczęściej w krótkich odstępach czasu. Użyłem więc zastępczego słowa „wahadełko”, które ma ten sam korzeń, ale budzi właściwe skojarzenia.

3 Responses to “Śpiewać każdy może… – „MARIONETTO””


  1. 1 Delf 08.12.08 o 02:18

    To za zeszły tydzień. Muszę jeszcze napisać uwagi do tłumaczenia. Ale najpierw muszę się przespać.

  2. 2 Delf 09.12.08 o 00:05

    Poprawiłem już chyba wszystkie błędy. Tak to jest jak się pisze po nocy. >_>

  3. 3 Delf 10.12.08 o 22:38

    Dodałem obiecane uwagi.
    Teraz przydałoby się zrobić to samo z poprzednimi utworami, prawda?
    Zetsuboushita! >_<


Skomentuj

Kategorie

Archiwa


